B2C & C2B Marketing

C2B B2C Marketing

Vanuit je eigen expertise en kracht wil je in contact komen met de doelgroep die voor jouw organisatie van belang is. Een goede online strategie is daarom belangrijk om op de juiste manier en met de juiste content in contact te komen met de consument. In contact komen kan o.a. door te communiceren via een website, social media (Twitter, Facebook, Pinterest enz.), blogs, video’s, whitepapers enz. Dat is met name de kant waarin jij de zender bent. Maar naar wie zend je eigenlijk?

Zenden en ontvangen van relevante informatie

De tijd dat consumenten “korting-Tweets” en “Facebook-aanbiedingen” als zoete koek tot zich nemen is een beetje voorbij. Een aanbieding is ongetwijfeld leuk voor iedereen, daar kon je de consument ook echt even mee bezig houden. De vragen en behoeften werden daar echter niet mee beantwoord. Daar waar veel bedrijven andere bedrijven nu als kuddedier volgen, zet zich inmiddels een nieuwe trend in: consumenten hebben behoefte aan informatie. Relevante informatie. Een antwoord op de vraag. Een merk of bedrijf moet daarom juist nu zelf meerwaarde bieden om gevonden te worden. Met onderscheidende en relevante content en met de juiste timing en aanpak. En wie relevant is voor de klant, is ook nog eens relevant voor de zoekmachine van Google./p>

Met welke strategie denkt The Content Guys dat jouw organisatie zich kan onderscheiden?

B2C Marketing

De consument is dagelijks op internet – veelal via Google – aan het zoeken naar het antwoord op zijn vraag. Met jouw kennis en expertise kan je bijvoorbeeld via social media kanalen als Twitter of Facebook, maar ook met behulp van blogs en video’s snel reageren en daarmee de consument voorzien van een relevant antwoord. Relevante informatie van jouw business richting de consument noemen we B2C contentmarketing./p>

C2B Marketing

Contentmarketing is echter niet alleen maar zenden. De consument voorziet je online continue van vragen en opmerkingen. Door naar de consument te luisteren, erken je niet alleen de behoefte van jouw doelgroep, je maakt van je afnemer ook een serieuze en betrokken parter. De informatie die voortvloeit uit het persoonlijk contact, kan je optimaal benutten om je producten of diensten af te stemmen op de markt van vandaag. Jouw omzet groeit, terwijl jouw klant nog meer tevreden is. Deze manier van marketing waarbij de consument een belangrijke rol speelt, noemen we C2B contentmarketing: informatie van de consument gericht aan jouw organisatie/markt.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s