Brand Awareness: gezien worden met een goed verhaal over jouw merk

Met goede en interessante content vergroot iedereen een stukje van zijn internetkansen. Of je nu ZZP-ers bent of multinational. Ongetwijfeld heeft de laatste groep veel meer budget te besteden aan dure marketingbureaus. Dat neemt niet weg dat veel kleinere ondernemers eveneens een goed verhaal hebben. Dat verhaal moet alleen nog worden verteld. Goed verteld. Eerlijk en oprecht verteld en dat aan de juiste groep mensen op het juiste moment. Verhalen die leiden tot een vorm van inspiratie zorgen dat het gevoel van inspiratie overgaat tot een ware belevenis. Een kans die dus wel degelijk voor iedereen is weggelegd.

Wat multinationals allemaal kunnen, is qua budget ontoereikend voor de kleine ondernemer. Neemt niet weg dat het bovenstaande filmpje van KLM en Disney een mooie bron van inspiratie is. Inspiratie hoe offline en online samenkomt, inspiratie hoe partijen met elkaar samenwerken om een groter (marketing)doel te bereiken, inspiratie hoe beide partijen actuele gebeurtenissen benutten, maar vooral inspiratie hoe een verhaal tot leven komt, kinderen inspireert en ze uiteindelijk een belevenis geeft om nooit meer te vergeten. Net als de 2 merken die deze belevenis voor hen mogelijk maakte.

KoffieTCacao - The Content GuysBewustwording van jouw merk

Wat de grote jongens kunnen doen met hun marketingbudgetten lijkt een ver-van-ons-bed-show. Toch lukt het ook kleinere bedrijven om met een goed verhaal en weinig budget in het oog te springen van klanten. Zoals het verhaal van het Apeldoornse biertje Veluwse Schavuyt. Een verhaal dat tijdens een studietraject vorm kreeg en inmiddels is uitgegroeid tot een ware brouwerij waarbij de vraag bijna groter is dan het aanbod. Of Koffie T Cacao; een initiatief dat zowel met een inspirerende site online als met mooie achtergrondverhalen in een magazine offline de lezer voorziet van allerlei weetjes over koffie-, thee- en cacaoproducten.

Dit soort voorbeelden – van grote en kleine ondernemers – tonen aan dat mensen graag luisteren naar een goed en eerlijk verhaal. De meeste ondernemers hebben zo’n verhaal. Het eerlijke verhaal goed verteld, vormt uiteindelijk een echte belevenis waar men zich graag aan verbindt. Of anders gezegd: jouw merk komt goed in beeld bij de doelgroep.

Het is nu tijd voor jouw verhaal! Heb je daarbij hulp nodig? Bel of mail ons voor een inspirerend gesprek.

Sprookjes bestaan niet. Jouw verhaal wel!

055-5268875
info@thecontentguys.nl

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s