Twitter snakt naar beursgang, verlies weer gestegen

TwitterTwitter gaat naar de beurs. Met de beursgang verwachten de grote bazen dat er geld, heel veel geld vrij komt, waarmee geïnvesteerd kan worden in de ontwikkelingen van het microblog.

Dat het geld er nu niet is, blijkt uit de cijfers die Twitter moest prijsgeven om genoteerd te mogen worden aan de NYSE. Hoewel de omzet het derde kwartaal van dit jaar weliswaar meer dan het dubbele was als vorig jaar rond deze tijd – 168,5 miljoen dollar nu, 82 miljoen dollar toen – steeg het nettoverlies dit kwartaal van ruim 21,5 miljoen toen naar zo’n 64,5 miljoen nu.

Groeit Twitter dan nog wel? Het antwoord is ja. Afgelopen kwartaal steeg het aantal wereldwijde gebruikers op Twitter met een kleine 14 miljoen naar bijna 232 miljoen. Die stijging is 6%. Dat lijkt veel, maar in vergelijking met de groeitendens van Twitter de afgelopen jaren is dat percentage een matige score. In Nederland zitten zo’n 3,3 miljoen mensen op Twitter.

TwitterBeursgang moet Twitter miljard opleveren

De beursgang lijkt dan ook noodzaak voor nieuwe investeringen. Volgens het rapport dat rondom de beursgang is vrijgegeven kunnen we Twitter als TWTR vanaf 15 november op de aandelenbeurs van de NYSE verwachten. Een dag eerder zal de lanceringsprijs bekend worden gemaakt. Twitter zelf verwacht met de beursgang 1 miljard dollar op te kunnen halen.

Ondertussen baalt de technologiebeurs NASDAQ dat Twitter zich niet op die beurs heeft aangemeld. Na de zwakke start rond de beursgang van Facebook, had de NASDAQ een mogelijke opsteker als dat van Twitter kunnen gebruiken.

Twitter zet in op de Tv-kijker en de commercial

Ondertussen zitten de mensen van Twitter ook niet stil. Onlangs maakte het bedrijf bekend dat het ook veel meer wil doen met de tweets die worden verstuurd rondom Tv-programma’s. Er zijn immers al veel Tv-programma’s die de kijkers mee laten praten via de zogenaamde hashtag.

Voor Twitter zal die hashtag dan ook een belangrijkere rol gaan krijgen. Des te meer getweet over een bepaald product, des te groter de kans gaat worden dat je dergelijke commercials van dat product onder ogen krijgt. Zo word je niet alleen op Tv, maar ook nog eens via Twitter herinnerd aan het product (lees: product dat ze je willen verkopen).

Of zoals Twitter het zegt: het gesprek rondom het product dat je op Tv ziet hoeft niet op te houden. Praat lekker verder op Twitter.

Hoe dan ook… Werk aan de winkel voor Twitter. Wordt vervolgd @contentguys

The Content Guys - Maak fans van volgers

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s