Lego: Happy Holiplay, een goed voorbeeld van contentmarketing

Met de wereldwijde campagne Lego: Happy HolipLego Happy Holi Playlay wilde Lego afgelopen jaar meer betrokkenheid creëren met het merk bij zowel jong als oud. Naast het doel van betrokkenheid wilde Lego ook het merk positief onder de aandacht brengen. Dit deden ze door het merk als “fun together” neer te zetten.

Lego staat voor creëren door te fantaseren. Er werd online dus een beroep gedaan op de fantasie en creativiteit van mensen. Die fantasie en creativiteit werd doorgetrokken naar het internet. Er werd een internetsite opgezet waar mensen foto’s van hun creaties konden uploaden, filmpjes met creaties werden op YouTube geplaatst en alles wat iedereen verder aan materiaal instuurde werd gedeeld op Facebook.

Resultaat: in 3 weken tijd deden 119 nationaliteiten mee, werden filmpjes op YouTube meer dan 150.000 keer bekeken en explodeerde de likes voor Lego op Facebook. Tot op vandaag staat de teller met Lego-fans op Facebook op 4,4 miljoen. And counting!

Een knap staaltje contentmarketing. En hoewel er veel geld in de campagne is gestoken, is het idee natuurlijk relatief simpel. De juiste strategie, de juiste vormen van media en de juiste timing deden de rest. En zo gaat dat dus. Wat kunnen wij voor u doen?

LEGO: Happy Holiplay from Konstellation on Vimeo.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s