Contentmarketing is een verhaal dat zich laat vertellen

contentmarketingIn het woud van het internet, in de bossen van tal van social media platforms wordt heel veel gezegd en geschreven. Klachten, inspiraties, aanbiedingen, persoonlijke gemoedstoestanden. Daartussen vind je ook de vele wensen en behoeften van consumenten. Nog nooit heeft een potentiële klant op zoveel vragen reeds antwoord gegeven. Nog nooit heeft de consument zo duidelijk laten weten wat hij of zij mist in een bepaalde dienstverlening.

Luisteren naar de behoefte

Het enige wat je dus eigenlijk echt moet doen is luisteren naar je potentiële klant. Misschien moeten we het wel “visueel luisteren” noemen, wat eigenlijk gewoon weer neer komt op lezen. Klanten produceren dagelijks allerlei ideeën, gevoelens, frustraties, complimenten, klachten enz. Daarnaast zijn ze vaak op zoek naar een simpel antwoord of een praktische oplossing voor hun vragen of problemen. Zij zijn dus continue online actief. Tussen die actieve mensen zitten voldoende potentiële klanten, die eigenlijk op zoek zijn naar jouw bedrijf, jouw diensten of jouw producten. Hoor je ze wel? En zo ja, luister jij dan ook werkelijk naar de vraag of de behoefte?

Reageren met de juiste informatie

Hier liggen enorme kansen om een klant vol tevredenheid tegemoet te komen. Na het luisteren komt dus het adequaat reageren. Doen! De klant heeft duidelijk laten merken op zoek te zijn naar kennis en expertise, hij wil serieus genomen worden. Door in te spelen op de vraag en behoefte, maak jij aan de klant kenbaar dat jij de expert bent die hij zoekt en dat je bereid bent het probleem op te lossen. Het liefst nog samen, wat weer leidt tot verbondenheid. Samen doen en delen, serieus genomen worden… het zijn slechts een aantal kenmerken die klanten graag willen voelen. Of nog beter gezegd: willen beleven.

Zuinig zijn op je online relaties

Hoewel men de online consument in werkelijkheid maar zelden ontmoet, zijn consumenten van vandaag de dag toch mensen die je op een online manier dichtbij je kunt houden. Ze zijn niet alleen jouw tevreden klanten, ze zijn ook jouw tevreden ambassadeurs. Zij kunnen veel positieve dingen over jouw merk roepen en delen. Zij maken jou uniek ten opzichte van jouw concurrent. Iets om zuinig op te zijn dus.

Online PR dus, slechts een klein, maar wel een heel mooi en belangrijk onderdeel van content marketing. Content marketing is een goed verhaal dat zich niet verkoopt, maar een belevenis die zich laat vertellen!

Advertisements

2 thoughts on “Contentmarketing is een verhaal dat zich laat vertellen

  1. Bas Vogels

    Kwam via via bij deze blog. Het feit dat de kop een taalfout bevat (het is een verhaal dat zich laat vertellen), maakt mij automatisch minder positief over de rest. En dat is hartstikke zonde. In de laatste zin zit overigens opnieuw en foutief gebruikt dat / die dingetje.

    Reply
  2. thecontentguys Post author

    Beste Bas! Heldere boodschap. Momenteel zijn we bezig met de website en worden de teksten geredigeerd. Blijft slordig, daarom hier alvast het nodige aangepast. Met dank aan de tip(s) natuurlijk.

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s